szkola2.jpgszkola3.jpgszkola4.jpgszkola5.jpgszkola6.jpgszkola7.jpg

Wydarzenia 2016/2017

Czerwiec

12 czerwca 2017 roku klasy VI b i VI c wybrały się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta.

Na początku wyruszyliśmy w drogę do Gdańska. Po przyjeździe przewodnik oprowadził nas po mieście i opowiedział historie z nim związane. Zobaczyliśmy Żurawia i zwiedziliśmy Długi Targ, gdzie znajdował się Dwór Artusa i Fontanna Neptuna. Przewodnik zabrał nas również do Bazyliki Mariackiej, gdzie weszliśmy na jej wieżę. Pod koniec dnia zjedliśmy obiadokolację w ośrodku „Korona’’ w Mikoszewie. Tam też nocowaliśmy.

Następnego dnia zjedliśmy śniadanie i poszliśmy na zajęcia terenowe. Podzieliliśmy się na trzy grupy i szukaliśmy w lesie bursztynów, które wcześniej zostały owinięte w sreberko
i schowane. Gdy wszystkie drużyny wróciły, odbyły się zajęcia
z robienia glinianych naczyń. Mieliśmy też okazję posłuchać różnych ciekawostek na temat bursztynów oraz nauczyć się je szlifować. Po zjedzeniu obiadu poszliśmy na plażę. Wieczorem rozpaliliśmy ognisko i smażyliśmy kiełbaski.

Rano, po zjedzeniu śniadania wyjechaliśmy, by zwiedzać Sopot. Weszliśmy na molo i oglądaliśmy różne łodzie. Pojechaliśmy również do Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni. Tuż obok była jadalnia, gdzie zjedliśmy obiad. Po tym wszystkim wróciliśmy do szkoły w Tulcach, gdzie czekali na nas rodzice.

Amelia Iwańczuk VIc

TRÓJMIASTO

Na wycieczkę do Trójmiasta, która odbyła się w dniach 12-14.06.2017r., pojechały klasy 6b i 6c.

DZIEŃ 1

GDAŃSK

Gdy przyjechaliśmy do Gdańska poszliśmy na wycieczkę z przewodnikiem. Opowiedział on nam legendy związane z miastem oraz herbem. Widzieliśmy także Żuraw Gdański oraz gdańskie uliczki. Następnie weszliśmy na szczyt Wieży Mariackiej (80m). Widoki były piękne! Potem obok fontanny pani zrobiła nam zdjęcie i mieliśmy czas wolny. Chodząc po mieście kupiliśmy pamiątki oraz oglądaliśmy występy ludzi grających na akordeonach.

MIKOSZEWO

Po przyjeździe do Mikoszewa zakwaterowaliśmy się w ośrodku wypoczynkowym Korona Mikoszewo. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie wszyscy miło spędzili wieczór.

DZIEŃ 2

Po śniadaniu wybraliśmy się na grę terenową do pobliskiego lasu. Każda grupa dostała wykrywacz metalu, GPS oraz grabki. Nagrodą były bursztyny, których szukaliśmy. Następnie lepiliśmy z gliny metodą wałeczkową. Wszystkie prace były bardzo ładne i dopracowane. Każdy miał kreatywny pomysł oraz wykorzystał swoją wyobraźnię. Potem uczyliśmy się o bursztynach. Pan powiedział nam na jakim obszarze najłatwiej się je znajduje, jak mówi się na nie w innych językach i wiele innych! Podczas tych lekcji każdy dostał własny bursztyn i go szlifował. Nagrodą za wykonanie tego zadania była bursztynowa piaskownica. Wieczorem odbyło się ognisko.

DZIEŃ 3

Najpierw poszliśmy na spacer po sopockim molo. Widzieliśmy piękne morze oraz port ze statkami. Następnie pojechaliśmy do Gdyni, aby zwiedzić Centrum Nauki Eksperyment, gdzie uczyliśmy się poprzez zabawę. Po wspaniałych wrażeniach wróciliśmy do Tulec.

Wycieczka na pewno zapadnie na długo wszystkim w pamięci. Wszyscy byli zadowoleni!

Magdalena Korzycka

klasa 6b

Maj

Konkurs z języka angielskiego

29 maja 2017 roku w Szkole Podstawowej w Ziminie odbył się gminny konkurs z języka angielskiego przeprowadzony przez wydawnictwo Macmillan.

Uczniowie trzech szkół z Kleszczewa, Zimina i Tulec rywalizowali między sobą z każdego rocznika. Dzieci z klas I – III pisały wspólny test, natomiast uczniowie z klas IV – VI na swoim poziomie.

Wszystkim naszym uczestnikom udało się zdobyć wiele nagród.

Pierwsze miejsca zajęli:

Urszula Maciejewska klasa 1a

Zofia Janiak klasa 4b

Witold Woźniak 6b

Serdecznie gratulujemy również: Dorocie Lisieckiej 2a, Igorowi Smolińskiemu 2b, Antoniemu Janaszakowi 3c, Lenie Kasprzak 4a, Wojtkowi Turowi 5a, Marcie Stemporowskiej 6c.

Szkole w Ziminie bardzo dziękujemy za zaproszenie i przygotowanie konkursu.

Grażyna Pługowska

Zespół Szkół w Tulcach

Trening z bramkarką KS AP Poznań

Na piątkowych zajęciach SKS uczennice ZS Tulce miały okazję trenować pod okiem doświadczonej bramkarki, Pani Florentyny Pawlak. Po krótkim powitaniu, dziewczynki zaczęły bardzo intensywny trening. Po rozgrzewce młode piłkarki doskonaliły swoje umiejętności techniczne i taktyczne. Na koniec zajęć dziewczyny zagrały piłką Body Ball, co okazało się nie takie łatwe, ale przyniosło wiele frajdy i uśmiechu. Podczas spotkania Pani Florentyna udzielała dziewczynom cennych rad oraz opowiadała o treningach i przygotowaniach swojego zespołu. Najwięcej ze spotkania wyniosły dziewczynki, które szkolą się na pozycji bramkarek. Po półtoragodzinnym treningu, zmęczone, ale zadowolone piłkarki podziękowały zawodniczce KS AP Poznań za odwiedziny i możliwość trenowania pod jej okiem.  Mamy nadzieję, że nie był to ostatni trening z Panią Florentyną!

A. Skrzypek

Kwiecień

Rób to co kochasz

W piątek , 7 kwietnia br., uczniowie klas I i II gimnazjum w Tulcach uczestniczyli w konferencji pt „ Rób to co kochasz”, która odbyła się kórnickim kościele parafialnym. Spotka- nie to skierowane było głównie do młodych ludzi i miało na celu zachęcić ich , aby w swoich wyborach przyszłej pracy i kierunków studiów kierowali się swoimi talentami i pasją, a nie tylko oczekiwaniami środowiska, sondażami lub modami. Konferencję prowadził pan Arkadiusz Zbozień -Arkadio, raper, freestylowiec i mówca. Jest on pomysłodawcą ogólnopolskiej akcji społecznej „ Rób to co kochasz”. Podczas spotkań stara się przekonać młodych ludzi, że można w życiu robić to, co się kocha , żyć z tego , a dzięki temu być szczęśliwym.

Pomysłodawcą wyjazdu i udziału w spotkaniu była pani Kinga Kielich, mama jednego z uczestników. Uczestnictwo naszej młodzieży naszej szkoły było możliwe dzięki zaproszeniu księdza proboszcza parafii p.w. Wszystkich Świętych w Kórniku. Pan B. Kemnitz- wójt gminy Kleszczewo sfinansował przejazd jednym z autokarów. Wszystkim w/w osobom dziękują wychowawcy i młodzież klas I i II gimnazjum w Tulcach.

H. Fąka – nauczyciel ZS w Tulcach

Marzec

Zawodniczki ZS Tulce na meczu ligowym w Poznaniu

W niedzielę 26 marca uczennice ZS Tulce wraz z opiekunami pojechały do Poznania na mecz piłki ręcznej kobiet. Na boisku walczyły ze sobą zespoły KS AP POZNAŃ i MUKS LIDER ŚWIEBODZIN. Dla dziewczynek trenujących piłkę ręczną w szkole była to bardzo przydatna wycieczka. Uczennice miały możliwość przyglądania się zawodowej grze szczypiornistek . Oprócz śledzenia pojedynku  miały również okazję zobaczyć profesjonalną rozgrzewkę oraz całą oprawę meczu. Mimo zaciętej gry na boisku zespół gospodarzy przegrał 25:34 z drużyną ze Świebodzina. Wyjazd na mecz przyniósł wiele satysfakcji młodym piłkarkom, które uważnie przyglądały się grze starszych koleżanek.

A.Skrzypek

Październik

Dzień nauczyciela i 18-tka szkoły

Dzień życzliwości

Żywy obraz w Tulcach

Dnia 11 maja 2016 r uczniowie klas II gimnazjum Zespołu Szkół w Tulcach, w ramach projektu edukacyjnego, zorganizowali żywą lekcję historii. Nad tuleckim stawem, w 1050 rocznicę chrztu Polski, zrekonstruowali obraz Jana Matejki pt : „Zaprowadzenie chrześcijaństwa”. Przygotowania uczniów do realizacji zadania zostały poprzedzone analizą wyżej wspomnianego obrazu pod kątem plastycznym oraz historycznym. Na lekcjach historii gimnazjaliści interpretowali dzieło oraz przyglądali się postaciom, w które mieli się wcielić. Gromadzili stroje i eksponaty. W całym przedsięwzięciu udział wziął również ks. Dawid Głowacz ( z Sanktuarium w Tulcach), który wcielił się w rolę św. Wojciecha, oraz gościnnie młodsi koledzy z kl. I c SP- Bartek Kończal i Franek Tomasiak, którzy grali dzieci.

Uczniowie klasy II a i II b gimnazjum wraz z wychowawczyniami p. Aleksandrą Grochowiak i p. Katarzyną Niewolną oraz z p. Izabelą Tomasiak- nauczycielka historii, dołożyli wszelkich starań , by wiernie oddać obraz Jana Matejki.

Kolejnym etapem było uroczyste odsłonięcie zdjęcia- żywego obrazu- przez dyrektora ZS w Tulcach, p. Grzegorza Stachowiaka. Obraz ten ma stanowić żywą pamiątkę po jubileuszu 1050-lecia chrztu na ziemiach polskich i być pamiątką dla naszych uczniów po żywym spotkaniu z historią.